Als je Pacific Rim of Godzilla vs. Kong hebt gezien , dan is de kans groot dat je geniet van de fantasie van gigantische monsters, Kaiju en machines die het uitvechten om de wereld te redden. Klassiekers zoals Rampage of King of the Monsters hadden vroeger misschien tevreden videogamespelers, maar tot nu toe was er geen moderne tegenhanger. Doe mee met WayForward en Dawn of the Monsters van 13AM Games , een side-scrolling brawler die het kan opnemen tegen de besten.

Dawn of the Monsters - Vechten als een team.

Het speelt zich af in de nabije toekomst, waar onze wereld wordt belegerd door kolossale beesten die bekend staan ​​als de Nephilim, en het is aan het Defense Alliance Worldwide Network, of kortweg DAWN, om het tij te keren en de mensheid te redden van de ondergang. Aan het hoofd van de aanval staan ​​de twee menselijke piloten achter mecha Aegis Prime en Tempest Galahad, evenals twee bekeerde Nephilim, Megadon, de levende vulkaan, en Ganira, de kolossale schaaldier.

Met deze vier bewakers kun je er zeker van zijn dat er volop wordt gesmeten en geslagen, naast een aantal uitstekende vermakelijke vaardigheden en capaciteiten om zelfs het speelveld te helpen. De gevechten vallen duidelijk op in Dawn of the Monsters , waarbij lichte en zware aanvallen, combo’s en de bovengenoemde vaardigheden worden gemengd om het leuk te houden.

Onze helden vinden plaats in een 2.5D-vliegtuig en worden naar verschillende situaties gestuurd om de dreiging te onderdrukken. En hoewel er verschillende opstellingen zijn om het verhaal verder te brengen, komt het er in wezen allemaal op neer om de verschillende Nephilim te verslaan die de verkeerde dag hebben gekozen om binnen te vallen. 

Dawn of the Monsters - Een visuele stijl die opvalt.

Je kunt vernietigde gebouwen gebruiken als geïmproviseerde wapens, Nephilim de lucht in sturen en ermee jongleren voor meer schade, of defensiever zijn en hun aanvallen proberen af ​​te weren. En terwijl je je vijanden blijft verpletteren, bouw je de Cataclysm-meter op, die een krachtige aanval mogelijk maakt die even flitsend als schadelijk is. 

Hoewel Dawn of the Monsters een goede variëteit aan vijanden heeft, moet je voorbereid zijn op paletwisselingen in latere levels. Hoewel dit een teleurstelling kan zijn, is het vechten van moment tot moment toch elke keer weer leuk. Voeg op verschillende momenten de monsterlijke baas Nephilim toe en spelers zullen altijd hun handen vol hebben.

Het helpt ook dat de vier bewakers allemaal anders spelen. Aegis Prime is een behendige bokser, die schadelijke bewegingen in een flits aaneenrijgt, terwijl Tempest Galahad het beste op afstand vecht met enorme wapens en bombardementen. Megadon is een tank die in staat is om de pijn op te nemen en in gelijke mate terug te geven, en Ganira ondersteunt zijn gevechtskracht met ondersteunende vaardigheden die het team beter maken.

Dawn of the Monsters - DNA vergroot het speelveld.

Onnodig te zeggen dat, terwijl Dawn of the Monsters solo kan worden gespeeld, het hebben van een partner voor de rit het nog leuker maakt. Door je bewegingen te combineren en efficiënt aan te vallen, zal zelfs de meest geharde Nephilim geen kans maken.

Als je het goed doet in elk van de 35 levels van het spel, verdien je ook geld om te besteden aan skins voor het team, en DNA-verbeteringen die de manier waarop je vecht drastisch kunnen veranderen. Er zijn verbeteringen die geschikt zijn voor allerlei speelstijlen en in combinatie met de voor de hand liggende sterke en zwakke punten van de vier, kun je all-in gaan of kiezen voor een meer uitgebalanceerde strijder in het veld.

Buiten de gevechten, heeft de game ook een toewijding aan wereldopbouw die misschien over het hoofd zou zijn gezien voor een dergelijke titel. Er zijn gesprekken te voeren tussen de hoofdpersonen in DAWN, spelers kunnen de geschiedenis van het conflict bekijken via datalogboeken en het wordt allemaal tot leven gebracht met volledige stemacteurs, wat net een extra vleugje kwaliteit toevoegt aan Dawn of the Monsters .

Over kwaliteit gesproken, het ontbreekt Dawn of the Monsters niet aan stijl, tenminste als je een fan bent van de cel-shaded visuals die centraal staan ​​tijdens de levels. Deze doen denken aan een stripboek en zien er goed uit als ze in actie zijn, zodat spelers zich op het gevecht kunnen concentreren zonder in te boeten aan prestaties. Karakterontwerp is ook een pluspunt, waarbij de game-inspiratie uit manga in volle gang wordt weergegeven.
Hoewel Dawn of the Monsters het wiel niet opnieuw uitvindt, ontbreekt het zeker op geen enkele manier wanneer het de vechterervaring levert die in het moderne gamen erg ontbrak. Met genoeg Nephilim-bashing-plezier voor iedereen, zal dit hopelijk de eerste van vele toekomstige games zijn die meer liefde voor het bestrijden van Kaiju demonstreren.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here