Ongeveer twee weken geleden gaf een State of Play-presentatie door PlayStation ons een glimp van meer inhoud die naar Housemarque ‘s uitstekende roguelike Returnal komt . De Returnal: Ascension- uitbreiding beloofde nog meer plezierige avonturen op de planeet Helios te brengen, en nu kun je het zelf proberen, aangezien de DLC nu beschikbaar is.

Als onderdeel van de festiviteiten ging hoofdspelontwerper Trent Polack naar de PlayStation Blog om te illustreren hoe het coöpspel in Returnal: Ascension tot leven werd gebracht.

Spelers met een PlayStation Plus-abonnement kunnen communiceren met een Chronosis en plotseling komt er een andere ASTRA Scout in hun cyclus, starend naar beneden en Selene analyserend terwijl ze tevoorschijn komt. Eigenlijk een kloon van jezelf in actie zien is absoluut surrealistisch en past bij de algemene toon van het spel.

Voor Housemarque was het idee van multiplayer om spelers een manier te bieden om wat hulp in te brengen bij het vooruitgaan van het spel. De host behoudt zijn voortgang, terwijl de speler die zich bij hem voegt zijn scoutrang, wapenkenmerken en databank verhoogt. In plaats van overal een chronosis te vinden, besloot het team deze alleen aan het begin van elk bioom te vinden. Nu kun je een partner hebben om samen de gevaren te trotseren, en ook kibbelen over hoe je je middelen moet verdelen.

Het gaat er niet alleen om dat je nog een wapen aan je zijde hebt, het is belangrijker wanneer je merkt dat je down bent. Door te experimenteren met verschillende manieren om de uitdaging levend te houden, is het coöpspel in Returnal: Ascension afhankelijk van een andere belangrijke hulpbron, namelijk tijd. Het zal tijd kosten om je mede-scout nieuw leven in te blazen, en in een spel waarin milliseconden het verschil kunnen maken, wordt het nog steeds een uitdagende tijd op Helios. Natuurlijk heeft de algehele game ook wat balancering ondergaan om plaats te bieden aan nog een speler.

Returnal: Ascension DLC - Coöp

Op het UI/UX-front is je bondgenoot gehuld in een subtiele omtrek, zodat je altijd weet waar ze zijn op een druk slagveld. Er is ook een toevoeging aan de HUD die aangeeft hoe ver ze van jou verwijderd zijn, evenals de belangrijke Scout-rang, waarbij elke hogere rang spelers beloont met Ether.

Er is ook de Endless challenge-modus, de Tower of Sisyphus. Elke fase in de toren wordt afgesloten met een ontmoeting met Algos, die ook steeds moeilijker wordt naarmate je verder komt in de modus. Voeg een Score Multiplier en een leaderboard toe, en je weet dat fans zullen streven naar de top van de stapel.

Het is zeker spannend om met Returnal: Ascension weer in het spel te kunnen springen , en als je ook een fan bent van de muziek, is de veelgeprezen score van Bobby Krlic nu ook beschikbaar op vinyl met custom art .

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here