Mo-Sys — een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde ontwikkelaar van cameravolgsystemen en virtuele productie met hoofdkantoor in het VK , heeft een huurovereenkomst van 150 jaar afgesloten voor een voormalige gas- en elektriciteitscentrale in het zuidoosten van Londen, met plannen om virtuele productiestadia te renoveren en te bouwen en een virtuele productie onderzoekscentrum.

Volgens Michael Geissler, CEO van Mo-Sys, is het bedrijf – dat vorig jaar een Hollywood Professional Association Award voor Engineering Excellence won voor zijn NearTime-renderingworkflowtechnologie – van plan om in de regio van $ 7,2 miljoen te investeren in de Plumstead Power Station in Greenwich en heeft het een subsidie ​​van ongeveer $ 5,5 miljoen van de lokale autoriteiten als onderdeel van de inspanningen om het gebied te regenereren.

“Het belangrijkste doel is om virtuele productie van de grond te krijgen, wat eindelijk gebeurt”, vertelt Geissler aan THR , waarbij hij opmerkt dat het gebouw, dat in 1903 werd gebouwd, acht virtuele productiefasen zal huisvesten die verschillende toepassingen zullen hebben, waaronder onderzoek en ontwikkeling , training en onderwijs.

De meerjarige renovatiewerkzaamheden op de site – die al 50 jaar ongebruikt is – beginnen binnenkort, met de eerste fasen, waaronder de Mo-Sys-kantoren en verschillende commerciële studio’s, die naar verwachting eind 2022 klaar zullen zijn.

“Het knelpunt is dat er niet genoeg vaardigheden zijn”, zegt Geissler over de mogelijkheden voor virtuele productie, een snelgroeiend deel van de industrie dat tijdens de coronaviruspandemie een golf van gebruik zag, met veel studio’s die de technologie in hun aanbod opnemen. Daartoe legt hij uit dat zijn bedrijf onlangs een programma is gestart met de naam Mo-Sys Academy, dat is ontworpen om universiteiten te helpen bij het maken van curricula voor virtuele productie, het opleiden van docenten en het geven van trainingen aan zowel studenten als klanten. Vorig jaar lanceerde de befaamde National Film and TV School van het Verenigd Koninkrijk een halftijdse parttime certificaatcursus in virtuele productie als ‘industry first’. Geissler zegt dat de Mo-Sys Academy ruimte zal krijgen in het Londense complex.

Mo-Sys is van plan om van het complex zijn nieuwe hoofdkantoor te maken. Geissler zegt ook dat hij wil investeren in en incuberen van verschillende technische startups in het gebouw. “We zijn met 100 procent gegroeid en verdubbelen elk jaar, en we zijn nu met bijna 100 mensen”, zegt hij. “We zijn ons huidige pand dus volledig ontgroeid.” De nieuwe studio – met een geschatte grootte van ongeveer 3.000 vierkante meter – is meer dan genoeg voor Mo-Sys om comfortabel in te groeien, voegt hij eraan toe.

 

 

De locatie ligt dicht bij twee nieuwe Londense studio’s, de uitgestrekte Eastbrook Studios in Dagenham die wordt ondersteund door de in LA gevestigde ontwikkelaar Hackman Capital Partners, en de Indie-Zero Studios, op slechts 10 minuten lopen. Geissler zegt dat deze locatie deze nieuwe faciliteiten zal “aanvullen”, waardoor alle grootschalige projecten die ze huisvesten de kans krijgen om hun virtuele productie-elementen te “de-risken” door eerst de technologieën te gebruiken die beschikbaar zijn op het hoofdkantoor van Mo-Sys voordat ze worden getransplanteerd naar hun scheuten.

Geissler zegt ook dat zijn bedrijf een soort wereldwijd virtueel productiefestival lanceert op de nieuwe locatie, “waar producties een week volledige toegang kunnen krijgen” tot de Londense studio, inclusief virtuele productietechnologie, plus camera’s en een technicus. Hij legt uit: “Het streven is honderd producties per jaar. Honderd onderscheidingen – één week [elk] met alle benodigdheden”, waarbij de totale waarde van deze prijs wordt geschat op ongeveer $ 5 miljoen – $ 6 miljoen.

Het bedrijf onderhoudt bovendien Mo-Sys Refinery, een virtuele productiefase die in 2021 in Los Angeles werd geopend met een soortgelijk doel; het biedt een podium met groen scherm, een led-volume en verschillende virtuele productietechnologieën.

Toonaangevende VFX-bedrijven, zoals ILM en DNEG, bedrijven zoals Epic Games (maker van de Unreal real-time game-engine die wordt gebruikt in virtuele productie) en vele anderen werken ook aan de ontwikkeling van dit evoluerende gebied van virtuele productie met training en technische vooruitgang.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here